Thursday, November 13, 2014

Interieur inspiratie van Studenten.net


Sommigen van jullie zullen wel weten dat ik sinds een tijdje schrijf voor het online magazine Studenten.net. Afgelopen april besloot ik gewoon te solliciteren, en na het schrijven van een proefartikel werd ik aangenomen. Sindsdien heb ik een aantal artikelen geschreven. Ik heb studenten ondervraagd, iemand met een horrorstage geïnterviewd (zo erg heb je het denk ik nog nooit gehoord...), een eetdagboek geschreven en binnen gegluurd bij verschillende studentenkamers.

Eén van die kamers was van Lizet van der Knaap, een 23-jarige student mode aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Een tijdje terug liep ik mee in de modeshow van de academie en toen droeg ik ook een ontwerp van Lizet. We hielden contact en zo zag ik af en toe via Facebook iets van haar ontwerpen langs komen (bijvoorbeeld deze voetbandjes en accessoires). Ik vond haar stijl heel tof, dus vroeg ik aan haar of ik een keer langs kon komen in Rotterdam, om haar studentenkamer te bekijken. Ik was meteen fan: haar kamer was fantastisch!











bekijk het hele artikel met alle foto's hier!

De kamer van Lizet heeft een enorm hoog plafond, waardoor de kamer er heel ruim uit ziet. Het is in feite ook een ruime kamer: met 20 vierkante meter was 'ie toch een stuk groter dan het kamertje waar ik vertoefde (12 m2). De stijl van Lizet beviel mij wel: lekker kleurrijk, maar niet chaotisch. Zoals ik schrijf in de introductie op Studenten.net kwam het op mij meer over als een oase van rust: een plek waar je graag zit om een boekje te lezen, of te relaxen. De grote ramen maakten het geheel helemaal af. Volgens Lizet zijn de ramen in de winter overigens wel een minpuntje: het is enkel glas. 's Winters moet er dus goed gestookt worden.

Haar meest dierbare objecten? Uiteraard de naaimachine, maar ook de poster boven haar bed móet mee als er brand uitbreekt. Deze kocht ze tijdens de eerste reis die ze alleen maakte naar Australië. Hij staat voor Lizet voor vrijheid en goede herinneringen. De vele reisboeken in haar kamer maken wel duidelijk dat ze de smaak inmiddels goed te pakken heeft. Ze gaat het liefst naar Azië. Europa is vooral interessant voor citytrips.

Wat vinden jullie van dit artikel? Zit jij op kamers?

♥ Saskia

FORMER PARADES IS ON: BLOGLOVIN | FACEBOOK | GOOGLE PLUS | TWITTER | LOOKBOOK | INSTAGRAM | STYLIGHT | PINTEREST

4 comments:

  1. Leuk artikel en erg leuk om in iemand anders haar kamer te kijken! Zelf woon ik samen in een huisje met vriendlief. XO

    ReplyDelete
  2. Wat ontzettend gaaf en wat een leuke meid! Wat gaaf dat je daar voor schrijft.

    ReplyDelete