Tuesday, May 5, 2015

DIY: Donut Sunglasses

Donuts zijn HOT! Je ziet ze tegenwoordig overal: op truien, t-shirts, portemonnees (deze bijvoorbeeld van de H&M), vaak genoeg ook in mijn hand en... op mijn nieuwe zonnebril. En het leuke is: jij kunt hem super makkelijk ook krijgen, namelijk door hem zelf te maken! Verzamel al je oude nagellakjes, koop een gekke ronde zonnebril en binnen no time heb jij ook twee van die vrolijke donuts op je neus!


Wat heb je nodig?
- Een zonnebril (de mijne kocht ik voor €9,95 bij de Six)
- Verschillende kleuren nagellak
- Satéprikkertjes


Stap 1
Breng de eerste laag 'glazuur' aan. Ik heb hiervoor een schattig lichtroze nagellakje gekozen, zoals je vaak de meeste donuts ziet. Trek geen strakke lijn, maar varieer juist een beetje. Zo ziet je donut er straks wat echter uit!


Stap 2
Breng nog een laag nagellak aan, zodat 'ie mooi dekkend is. Ik had voor mijn zonnebril 3 lagen nodig. Het kan per nagellak / zonnebril verschillen hoe veel lagen je nodig hebt, maar zorg er in ieder geval voor dat je zonnebril goed droog is voordat je een volgende laag aanbrengt.


Stap 3
Als je glazuur klaar is, kun je aan de slag met de sprinkles! Het is het makkelijkst om deze kleurtjes erop te zetten met een tandenstokertje / satéprikkertje. Zo kun je heel secuur werken.

Had ik al gezegd dat deze DIY super makkelijk is? Het heeft mij inclusief droogtijd denk ik zo'n drie kwartier gekost om deze zonnebril helemaal af te maken. Ik denk dat ik hem van de zomer (en de lente natuurlijk) heel veel ga dragen, haha! Je zult hem binnenkort dus zeker in een outfit voorbij zien komen! :)

Ohja, p.s.: de glazen zien er een beetje viezig uit. Ik had al eerder een ander kleurtje gebruikt voor het glazuur, maar daar was ik toch niet tevreden mee. Dat heb ik dan ook schoongemaakt (met nagellakremover), maar toen vond ik dé perfecte kleur en was ik té enthousiast. Je raadt het al: ik heb het halve schoonmaakstuk overgeslagen en ben fanatiek gaan lakken. Oepsiepoepsie!

Zou jij deze zonnebril ook maken? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

♥♥♥ Saskia

P.S. Het idee voor deze DIY kreeg ik via Pinterest! Mijn complete bord vol do it yourself inspiratie vind je hier, de specifieke post van deze zonnebril zie je hier. Het idee komt van StudioDIY.com!

FORMER PARADES IS ON: BLOGLOVIN | FACEBOOK | GOOGLE PLUS | TWITTER | LOOKBOOK | INSTAGRAM | PINTEREST

14 comments:

  1. Haha, te gek! Zó schattig!
    Liefs Iep

    ReplyDelete
  2. Haha wat een awesome idee! Zo leuk!

    ReplyDelete
  3. Echt suuuuper leuk! Had het zelf niet kunnen bedenken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ik ook niet hoor! Thank God for Pinterest! ;)

      ♥♥♥

      Delete
  4. Ohh wat leuk en origineel zeg! Echt goed gevonden!
    Kijk al uit naar de outfitposts met deze bril ;)
    XO IMKE // www.pastellics.com

    ReplyDelete
  5. This is such a cool idea for some new and special sunglasses! Really great!

    ReplyDelete
  6. Adorable!! This is such a chic idea.

    xo,

    Emma
    http://www.sassystreet.com/

    ReplyDelete
  7. AH, wat een gave DIY, lekker orgineel ook! Dat je dat gewoon easypeasy met nagellak kan doen! Nagellak is gewoon multifunctioneel ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jaaaa! Helemaal waar :-D Dankjewel!

      ♥♥♥

      Delete
  8. I'm personally a big fan of formerparades blog. Thanks for sharing this post.
    clipping path
    clipping path service

    ReplyDelete