Monday, October 6, 2014

Spotlight // Pimkie



shop de look | shop de look

Pimkie: een winkel waar ik vroeger helemaal gek op was. Je had er leuke items, de prijzen waren goed en het was net weer wat anders dan de H&M. De winkels zaten ook niet op iedere hoek van iedere stad, dat vond ik ook altijd erg leuk: je moest iets beter zoeken om iemand met hetzelfde item te zien lopen.

Maar toen ging het ineens bergafwaarts met het merk. De kleding werd een stuk minder leuk, trends werden naar mijn idee minder gevolgd en ik stapte er steeds minder vaak naar binnen. Ik vond er eigenlijk alleen maar shirts met afgezaagde teksten: niet mijn ding. Tot een paar weken terug heb ik er ook eigenlijk nooit meer naar omgekeken of aan gedacht. Maar toen kwam ik via Instagram op het account van Pimkie terecht. Het was een enorme verrassing: ik klikte op een foto met een onwijs leuk jurkje, om er vervolgens achter te komen dat 'ie van de Pimkie was. Nadat ik had doorgeklikt naar de website, ging mijn hart alleen nog maar sneller kloppen... Die prijzen! Niet verkeerd!





sweater nu €9,59 | sweater €25,99



shop de look | shop de look



sneakers €29,99 | slip-ons €19,99
Alle foto's via de website van Pimkie


Binnen de kortste keren zat ik op de website van de Pimkie, om alles eens even goed te bekijken. Wat was er gebeurd met al die net-niet-items? Had ik al veel langer de ontwikkelingen van de kledingwinkel gemist, en was ik zo behoorlijk fijne items misgelopen? Had ik nou écht onder een steen geleefd?

Dat Pimkie een verandering heeft doorgemaakt, weten ze zelf ook. Bovenaan hun Instagram account prijkt de tekst "vous avez changé. Nous aussi" (jullie zijn veranderd, wij ook). Wat ze ook hebben gedaan, ik ben fan. Fan van de kleding, fan van de prijzen en ook ontzettend fan van hun Instagram account, wat boordevol inspiratie staat. Eén puntje: de meeste producten uit deze blogpost zijn inmiddels uitverkocht. Bloggen in de trein werkt niet zo goed als ik had gehoopt, haha!

Wat vinden jullie van deze collectie? En kopen jullie nog wel eens wat bij de Pimkie?

♥ Saskia

FORMER PARADES IS ON: BLOGLOVIN | FACEBOOK | GOOGLE PLUS | TWITTER | LOOKBOOK | INSTAGRAM | STYLIGHT | PINTEREST

3 comments:

  1. Leuke items zeg! Ik was Pimkie zelf eigenlijk ook al een beetje vergeten.

    Liefs,
    Kim

    ReplyDelete
  2. Leuke items! Ik shop zelf nooit bij Pimkie, maar ik vind dit wel leuk.

    ReplyDelete