Sunday, August 17, 2014

I wish I had a balcony like these



source

Heerlijk lijkt me dat: zo'n fijn hoekje, waar je lekker kunt wegkruipen met een boek en een kopje koffie of thee... Of als je in de zomer moet leren en het eigenlijk te warm is om op je kamertje aan je bureau te zitten. Ik heb van jongs af aan altijd een zwak gehad voor van die brede vensterbanken, waar je lekker op kon zitten, het liefst bij een open raam. Als je geen tuin of balkon hebt (studentenkamer!), lijkt me dit ideaal. Je kunt dan, ondanks dat je binnen bent, alsnog een beetje buiten zitten.

Samen met Rinske ben ik nu bezig met het balkon van haar (ons!!!!!) huisje. Je leest het goed: wij gaan samenwonen!!!! We zijn nu dus een beetje aan het kijken hoe we haar plekje meer ons plekje kunnen maken. En dat betekent winkelen. We zijn op het balkon bezig met zo'n fijn hoekje, maar het heeft nog wel de nodige decoratie nodig! Daarom post ik vandaag wat inspiratieplaatjes van mijn Pinterest, om een beetje een idee te geven van hoe ik zo'n hoekje voor me zie.












source

Normaal gesproken houd ik wel van strak als het op interieur aankomt, maar bij zo'n (lees)hoekje zie ik het heel anders. Voor mij moet het echt zo'n plekje zijn waar je lekker weg kunt kruipen. 's Avonds als het wat kouder wordt opgerold in een fleece deken lekker in de kussentjes wegduiken, maar nog wel even lekker buiten zitten. Ik kan helemaal wegdromen bij deze plaatjes en ik zie ons eigen hoekje al helemaal voor me. Het enige probleem is dat ik nog geen enkele winkel tegen ben gekomen waar ze het soort kussentjes als op de foto's verkopen! :-(

Hebben jullie enig idee waar ze dat soort dingen verkopen? En heb jij misschien zo'n fijne jaloersmakende vensterbank (of zo'n fijn hoekje!) en heb je nog decoratietips voor ons? Ik ben benieuwd!!

♥ Saskia

FORMER PARADES IS ON: BLOGLOVIN | FACEBOOK | GOOGLE PLUS | TWITTER | LOOKBOOK | INSTAGRAM | STYLIGHT | PINTEREST

12 comments:

  1. Super mooi zeg! liefs irene

    www.madebyirenelouise.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Wauw hele mooie inspiratie, precies de stijl waar ik van houd!
    Zou je het misschien leuk vinden om elkaar te volgen?

    Liefs x

    ReplyDelete
  3. Ik vind van die brede vensterbanken vol kussens ook zo leuk. Zou dat ook graag willen hebben. Balkons heb ik dan weer niet zoveel mee, ik heb altijd een tuin gehad.

    ReplyDelete
  4. Wauw, wat een prachtige inspiratie!

    ReplyDelete
  5. Heel leuke inspiratie! Ik vind die onderste rechts zo schattig :)

    ReplyDelete
  6. Wat een prachtige inspiratie foto's! En super leuk dat jullie gaan samenwonen, gefeliciteerd! :) xo

    ReplyDelete
  7. Hele leuke inspiratiefiti's, echt gezellig zo'n balkonnetjes! Heb je al bij Zara Home gekeken? Het zijn niet exact dezelfde kussens als op de foto, maar er zitten er wel tussen met een hevige en kleurrijke print die zeker veel weg heeft van de foto's : http://www.zarahome.com/be/nl/salon/kussens-c1089531.html

    X Sara

    ReplyDelete
  8. wauw hele mooie inspiratie foto's! liefs x

    ReplyDelete