Saturday, August 2, 2014

Vakantiekiekjes


Ik ben weer terug van vakantie, hoera! Van 6 tot 27 juli zat ik in het zonnige (en minder zonnige) Hongarije. Ik had eerder mijn vakantiefoto's willen plaatsen, maar het internet op mijn kamer in Utrecht wilde het niet doen en er kan geen LAN-kabel in mijn Chromebook, dus het was helemaal hopeloos, haha. Maar goed, het is gelukt, de foto's zijn uitgezocht, dus hier ben ik met mijn vakantieverhalen! Ik kan alvast vertellen dat we niet heel veel hebben gedaan, maar we hebben wel een uitstapje gemaakt naar Boedapest. Benieuwd hoe dit allemaal was? Lees dan snel verder :-)




Siofok & Ádánd
De plek waar wij op vakantie zijn geweest, heet Ádánd. Dit is een heel klein boerendorpje. Er is weinig autoverkeer in de buurt, wat er wel meteen voor zorgt dat er 's nachts een enorm overweldigende sterrenhemel te zien is. De eerste keer dat ik het zag, werd ik er helemaal stil van. Als het helemaal helder is, kun je zelfs de Melkweg achter de sterren zien staan. Helaas kwam het de afgelopen vakantie maar weinig voor dat het zo helder was. Zoals je op de foto's kunt zien, was het soms niet heel mooi weer. Die foto met de donkere lucht boven het huis vind ik zelf best goed gelukt! Op het dak van het huis kun je de zon nog heel mooi zien schijnen, maar van de lucht daarboven zou je bijna bang worden, haha. We hebben dan ook wel een aantal regenbuien gehad, maar meestal is het daarna meteen weer lekker weer. Bovendien is het soms zo warm (zie thermometer), dat zo'n regenbui wel een lekkere afkoeling geeft!

Afgelopen vakantie vierde ik mijn verjaardag in het buitenland. Rinske en haar moeder hadden toen stiekem allemaal spullen meegenomen om een verjaardagstaart te maken, dus stond er op 9 juli ineens een heerlijke monchoutaart voor mijn neus! Het hele terras was versierd met vlaggetjes en ballonnen, te leuk! Verder hebben we mijn verjaardag gewoon lekker rustig gevierd. 's Middags zijn we even naar Siofok gegaan, dat is een stad die vlakbij Ádánd ligt. Sinds een paar jaar zit er een H&M, dus we hebben heerlijk kunnen shoppen haha. Ik heb zelf niets gekocht bij de H&M, maar ik vond wel een heel tof badpak bij de supermarkt (!). Hier komt binnenkort nog een post over online, dus stay tuned ;-)!









Boedapest
Zoals ik al zei hebben we deze vakantie een uitstapje gemaakt naar Boedapest. We gingen erheen met de trein, wat al een beleving op zich is. De treinstellen zijn veel ouder en toeteren keihard als ze bij een spoorwegovergang komen, omdat het vaak nog niet zo modern of bewaakt is als hier. Er zijn niet overal slagbomen die dicht gaan als er een trein aankomt, er zijn alleen waarschuwingslichten. Misschien lopen mensen dus wat sneller door, als ze de trein in de verte zien aankomen. Hoe dan ook, na een treintocht van anderhalf uur kwamen we aan in Boedapest. Vervolgens gingen we met de metro naar het centrum van Pest. Boedapest bestaat uit twee delen, Boeda en, hoe kan het ook anders, Pest. Het echte stadscentrum is te vinden in Pest, dus daar kun je ook goed shoppen. Wij gingen wel een beetje naar Boedapest om goed te shoppen, dus veel cultuur hebben we niet gezien, haha. Maar goed, we kunnen altijd nog een keer terug ;-)!

We hadden van tevoren een aantal winkels opgezocht in het boekje 100% Boedapest, waar we graag heen wilden. Helaas waren de meeste van die winkels (een winkel van een designer die veel met katten- en hondenprintjes werkt en een tweedehandswinkel waar je volgens het boekje designer items voor een prikkie kunt kopen) opgeheven, maar in de buurt van de tweedehandswinkel vonden we wel de Costa. Ik had hier één keer eerder koffie gedronken en moet toegeven dat ik het lekkerder vond dan Starbucks, haha. Bovendien is het nog veel minder een hype, dus is het ook nog eens wat goedkoper! We hebben hier even lekker geluncht en zijn toen verder gaan shoppen. We vonden nog een toffe Hongaarse moderne designwinkel, Nubu, maar daar komt later meer over! Ik kocht hier namelijk een heel gaaf jurkje, die sowieso nog even op de foto moet :-D! Ik kan al wel vast verklappen dat het niet lijkt op de kleding die je op de laatste foto ziet, haha.

We hadden trouwens voor de vakantie nog een wegwerpcamera gekocht bij de Hema. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten, maar het rolletje is nog niet helemaal vol, dus we zullen eerst nog even ons best moeten doen om hem vol te krijgen, voordat we de foto's gaan laten ontwikkelen! Hebben jullie ook wel eens een wegwerpcamera gebruikt tijdens vakanties? Of voor andere dingen? :-) En hoe was jullie vakantie? :-D

♥ Saskia

FORMER PARADES IS ON: BLOGLOVIN | FACEBOOK | GOOGLE PLUS | TWITTER | LOOKBOOK | INSTAGRAM | STYLIGHT | PINTEREST

10 comments:

  1. How fun! I love old school cameras. I just got a polaroid this summer actually. :D I hope you can come stop by my bloggie now too and let me know what you think. I have a FB page now too, if you would like to follow. ^_^ I look forward to your visit!

    Blessings,
    Christine
    www.beyoutifulhope.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Prachtige foto's! Het ziet er echt heel erg leuk uit :) Veel liefs

    ReplyDelete
  3. Supermooie foto's! Je badpak lijkt me echt heel mooi, ik ben benieuwd! Wat lief dat je zo'n leuke verjaardagstaart kreeg!
    X Emma
    http://byemmathings.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  4. Je badpak ziet er alvast leuk uit, ik ben benieuwd! En zo lief dat je zo'n leuke verjaardagstaart kreeg! Leuke foto's trouwens!

    ReplyDelete
  5. Leuke foto's meid! Je had een superleuke outfit aan btw!

    Sarah x

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke kiekjes! Ziet er erg gezellig uit

    ReplyDelete
  7. Mooie foto's! Je badpak ziet er gaaf uit! <3

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    ReplyDelete
  8. Dat ziet er leuk uit! Ik ga komend weekend op vakantie :D

    ReplyDelete
  9. Waaaaauw, wat een onwijs prachtige foto's <3 Zo te zien heb je echt een heerlijke tijd gehad!

    ReplyDelete